Saturday, January 28, 2012

~jika ia sebuah CINTA~


alhamdulillah...arini genap dua minggu aku bercuti kat kampung halaman..sedikit ketenangan menjengah tangkai hati..alhamdulillah...hati aku dah semakin kuat...namun tidak sepenuhnya sembuh dari luka dulu..yang pasti...luka yang sembuh..tetap akan meninggalkan kesan parut..dan setiap kali kita tengok parut tu..mesti kenangan tu dtg menjengah kan? bak kata uztaz azhar idrus..selipar jepun kita hilang pun...kita masih rindukanya kan?..dan aku tidak nafikan..berkawan...lebih baik dari bercinta..dan xsalah kan kita masih berkawan dengan bekas kekasih kita? bagi aku..xperlu ada dendam..makin kita dendam..makin susah untuk kita lupekan dia rite? tunjukkan pada dia...yang kita juga mampu bina bahagia tanpanya..jangan anggap hubungan yang lepas adalah satu kesilapan..sebaliknya..perbaiki diri agar hubungan yang akan datang lebih baik..agar tidak tersalah memberi hati pada yang x sudi..okay...jom bace sedikit kata2x tentang CINTA..

jika ia sebuah CINTA
ia tidak akan MENDENGAR
melainkan senantiasa BERGETAR

jika ia sebuah CINTA
ia tidak BUTA
melainkan sentiasa MELIHAT dan
MERASAKAN apa yg kita rasakan

jika ia sebuah CINTA
ia tak akan membuat kita SEDIH
melainkan membuat kita senantiasa BAHAGIA

jika ia sebuah CINTA
ia tak hanya BERUCAP
melainkan senantiasa TULUS dalam HATI

jika ia sebuah CINTA
ia hadir bukan kerana PERMINTAAN
melainkan dari KETENTUAN dan HATI yg IKHLAS

jika ia sebuah CINTA
ia hadir bukan krn PAKSAAN
melainkan kerana sebuah KESETIAN dan PENGORBANAN


"DAN ADAPUN ORANG-ORANG YANG BERIMAN AMAT SANGAT CINTANYA KEPADA ALLAH" 
(QS AL-BAQARAH:165)



PS: TERIMA KASIH ATAS UJIANMU INI YAALLAH..










3 comments:

missna said...

bahagia yang dicari pasti akan ditemui...memang x mudah melepaskan sesuatu yang pernah menjadi milik kita, tapi yakinlah, satu masa nanti akan bertemu yang jauh lebih baik

~salamesrabadi~ said...

tQ wana..alhamdulillah..sy mkin kuat~

aja basir said...

chill yunk..
wat relax2 jerk..
dia boleh bahagia kita pun boleh..
just think, kita frust menonggeng2 dia suka terkinja2.. hehee
it is not fair rite??
so, just enjoy our life..
yang dulu kita jadikan salah satu kenangan yang akan menjadikan pengajaran untuk memilih dan menilai yang lebih baik untuk masa akn datang... ;)