Sunday, January 29, 2012

~SELAMAT BERCINTA SAMPAI SYURGA~


alhamdulillah..hari rabu lepas...salah seorang sahabat aku sudah menamatkan zaman singlenya..tahniah buat norhafiza mahasan dan ahmad rafaei..entry yg dahulu pernah aku ceritakan  kat sini >klik<..aku tumpang bahagia buat korang berdua..bila tengok orang kahwin ni..kadang2x..ada gak keinginan nk kahwin..kahwin kan fitrah manusia..mesti korang nk kwin gak kan? hahaha..tapi..aku rasa..aku tak mampu lagi nak pikul tanggungjawab sebagai seorang isteri..n one more thing...xde calon lagi..huhuhu..insyaAllah...janji Allah tu pasti..xperlu terburu-buru dalam mencari jodoh..Allah dah tetapkan semua jodoh hambaNya kan? so..sabar...adalah tu jodohnya...cuma masanya belum tiba..
waitingmyprincecharming! 


okay..berbalik cerita kawin td..kami ex tms dah plan awal2...kumpul kat jerteh ramai2x n konvoi p umah pengantin...tapi malang tidak berbau..terexciden sesama sendiri lak tengah jalan..alhamdulillah..tidak ada sebarang kecederaan..p kereta member kami..agak teruk la...kepada FENDI n NIK..sabar ye..ada hikmah la tu..lain kali hati2x!


kemek teruk..

keta baru tooo...sbar jahla..

disebabkan kejadian ni..xsempat kami nak tengok majlis akad nikah pengantin..sabar jelah..xde rezeki..nak buat camne..okay..jom tgok pic yang sempat aku snap dihari kejadian..

cantik kan kwn aku?

big present just 4 u~

amik berkat...who next??


pic paling xmenahan...jadik pengapit..haha...bkn payungkan pengantin..p payungkan diri sndrik :p
kredit to moza art
rombongan cik kiah :)
ex-tms..ni sebhagia je..ramai dah balik..xsempat nk snap pic..

okay...malas nk upload pic banyak2x...boley tengok dalam fb..aku dah upload ~album kawin noha n rafaei~
buat sahabatku noha..ni sedikit pesanan buatmu...hehehe..


Pesanan & Ganjaran Buat Isteri

Apabila suami pulang kerumah dalam keadaan letih dan isteri melayan dengan baik maka dia perolehi pahala jihad.

 Wanita yang menyebabkan suami masuk ke jalan Allah dan menjaga rumahtangga akan masuk syurga 500 tahun lebih dulu dari suami. Dia akan menjadi ketua 70,000 malaikat dan bidadari. Dan wanita itu akan dimandikan di dalam syurga dan menunggang kuda yang dibuat dari permata yaqut.

 Wanita yang menjaga solat, puasa dan taat pada suami, Allah akan mengizinkan baginya masuk ke mana-mana pintu syurga yang dikehendakinya


.Kalau isteri melayan suami tanpa khianat, dia dapat pahala 12 tahun solat.

 
Wanita yang mengurut badan suami tanpa disuruh dapat pahala 7 tola emas dan wanita yang memicit suami bila disuruh dapat pahala 7 tola perak.

Wanita yang meninggal dengan keredhaan suaminya akan masuk syurga.


Jika isteri mengajar suaminya satu masalah agama, akan dapat 80 tahun ibadat

Isteri yang melihat suami dengan penuh kasih sayang, Allah akan memandang dengan penuh rahmat.


Jika suami datang dengan kemarahan, tapi isteri melayan dengan baik, maka mendapat pahala separuh jihad.

sama cantik sama padan rite? hehehe

last but not least..renungkan hadis ni (*___________*)


“Wahai anak muda, berkahwinlah. Sesiapa yang mampu, berkahwinlah kerana ia lebih memelihara mata dan menjaga faraj. Sesiapa yang tidak mampu untuk berkahwin hendaklah dia berpuasa kerana puasa adalah penahan (daripada gelojak nafsu)” (Hadith Rasulullah SAW yang diriwayatkan oleh Imam Al-Bukhari).

ko adow? hahaha


3 comments:

fariha said...

wah!! kak noha senyap2 eh! hehehe. kak bi ble agi?? dop saba nopk wase nasik minyok kak bi..hehehe

~salamesrabadi~ said...

fariha: k.b lambat lg yunk! fariha dulu kot! hahahaha

pelangi said...

sama cantik samapadan ..moga kekal ke anak cucu